Reis naar Sukhothai - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Anja - WaarBenJij.nu Reis naar Sukhothai - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Anja - WaarBenJij.nu

Reis naar Sukhothai

Blijf op de hoogte en volg Anja

28 Juli 2014 | Thailand, Sukhothai

Vandaag een lange maar saaie dag. Om 5.60 uur gaat de wekker want we moeten om 7.10 uur met de bus naar Sukhothai. Om 6 uur zijn de meisjes van ons hotelletje al in de weer om voor ons een ontbijtje te maken. En om 6.30uur staat de tuktuk klaar om ons naar het busstation te brengen. 1 Tuktuk, 4 grote reistassen, 5 kleine rugzakken, 1 chauffeur en wij met vijven. En het past!!
Na een saaie busreis zijn we om 14 uur in het Pai Sukhothai Resort in Sukhotai. De naam belooft wat....maar dat valt een beetje tegen. We gaan nog steeds achteruit met onze verblijven. Gedeelde douche en toilet op de gang....maar er is een zwembad. En daar maken we dankbaar gebruik van. Het blijft tenslotte ronde de 35c. Geen zon, gelukkig maar want anders werd het wel heel heet. Maar het kleurtje blijft dus wel weg. Na een borrel gepakt in ons eigen barretje van het "resort" lopen we nog even over de avondmarkt om wat fruit te kopen. Heerlijk. En dan in een gezellige bar gegeten. Met een gitarist erbij, helemaal goed. En dan krijgen we van de baas nog een heel bord vers fruit. Heerlijk. Dat was het voor vandaag en morgen weer vroeg op. Dan staat ons nog een lange reisdag te wachten, 6 uur naar Chiang Mai. Zo geen zin in!

• 28 Juli 2014 - 19:40

Frans Goenee :

Wat een luxe, waar zijn de globetrotters gebleven die op een matje ergens onderweg gaan slapen? Tuk tuk is wel heel eenvoudig. Ben benieuwd hoe jullie overkomen bij de locals.

Maar vooral veel plezier en nog veel luxe gewenst op jullie reis ( denk af en toe aan ons)

Frans Goenee

• 28 Juli 2014 - 21:02

Marie Jose :

Hé daar, het is iedere keer weer leuk om jullie reisverslag te lezen ook al valt het reizen soms niet mee. Je moet er wat voor over hebben maar dan zie je ook wat. Wat jullie verblijven betreft "lest best"" Jullie staat nog een mooi onderkomen te wachten :).
    Hier alles goed al was de Kets vandaag in het nieuws. Er is zoveel regen gevallen dat de straten, kelders en huizen op veel plaatsen onder zijn gelopen. Bij jullie alleen een stop gesprongen maar geen wateroverlast.

Goede reis verder en veel plezier.

Groetjes Marie José

• 28 Juli 2014 - 22:21

Ricky V:

Maar Chiang Mai wordt zó heel leuk.
    Dus even doorbijten gy's