Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Anja - WaarBenJij.nu Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Anja - WaarBenJij.nu

Ayutthaya

Blijf op de hoogte en volg Anja

27 Juli 2014 | Thailand, Ayutthaya

Vanmorgen vertrekken we uit Royal River Kwai Resort in Kanchanaburi. Het zwembad gaan we heel erg missen. Wat was dat mooi en zo stil met allerlei vreemde vogelgeluiden. Super. Daarom pas om 11 uur de taxi besteld zodat de kids nog een laatste duik kunnen nemen. En natuurlijk is de taxi er weer ruim op tijd. Hij komt zelfs onze tassen eerst ophalen bij het huis. En dan een heerlijk ontspannen taxirit. Met vijven in een heel luxe 10 persoons taxibus. Dat is gewoon even bijkomen, leesboeken en Nintendo erbij! Om 14 uur zijn we in ons volgende hotel. Eerlijk is eerlijk....we gaan er niet op vooruit. Maar leuk is het wel. We hebben een bed en airco en een terras met een grote koelkast buiten met koude drank. That's it. En niet te vergeten fietsen. Dus snel spullen in de kamers en op de fiets de oude stad verkennen. Weer heel bijzonder. De ene oude Wat na de andere bekijken we. We crossen tussen de krotten, door de oude stad en over de snelweg. Als we even stoppen om de kaart goed te bekijken stopt de politie. Oh jee wat doen we nu fout? Helemaal niks, hij vraagt of hij ons kan helpen. Vraagt waar we vandaan komen, wijst ons de weg en wenst ons nog heel veel plezier! Ineens komen we onderweg een gezin tegen dat bij ons in het vorige hotel zat en later nog. Een koppeltje meiden. Natuurlijk even bijkletsen en ervaringen uitwisselen. En dan is het al bijna 19 uur, wordt het donker en lijkt het ons verstandig om toch maar terug naar het hotel te gaan. Eerst nog wel even iets eten in de plaatselijke snackbar. Gelukkig ook de weg terug gevonden en tijd voorheen verfrissende douche. Nog lekker een pilsje pakken op het "gigaterras" van ons hotel en op tijd naar bed. Morgen gaan we met de bus van 7 uur naar Sukkothai. Om 6 uur ontbijt en om 6.30 haalt de tuktuk ons op om naar het busstation te brengen. Het i s nu 22 uur dus bedtijd!

• 27 Juli 2014 - 17:00

Ricky V:

Weer een mooi verslag ....