Khao Sok nationaal park - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Anja - WaarBenJij.nu Khao Sok nationaal park - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Anja - WaarBenJij.nu

Khao Sok nationaal park

Blijf op de hoogte en volg Anja

05 Augustus 2014 | Thailand, Surat Thani

Dinsdag, de laatste reisdag. Vanaf morgen een week in ons eigen huis op Koh Samui om helemaal niks te doen. Dus misschien worden dat wat minder verschillende reisverslagen. Maar vandaag gaan we voor de tracking met alles wat het nationaal parket bieden heeft. Meer, jungle, grot en misschien ook wat regen. Om 8.30 zitten we er weer klaar voor. Bikini en zwembroek aan, wandelschoenen en reservekleding. Regenkleding hoeft niet, dat heeft de gids. We gaan weer met een vol busje. 15 personen met een Duits en Spaans stel, een Frans gezin, een Belg en twee Nederlandse....ja alweer schooljuffen! Gezellig weer. Na een rit van ruim een uur komen we bij het meer aan. De zon schijnt dus eerst smeren. We zijn 5 minuten onderweg en jawel hoor, het hoost er uit. Dan zie je niet zoveel van de omgeving hoor. Dan is het vooral balen dar je zelf geen regenkleding hebt meegenomen want de gids heeft het niet! Zwemvesten, plastic, alles wat we in de boot vinden gebruiken we om ons een beetje te beschermen. En ineens is de regen weer over, breekt de zon door en zien we een gigantisch mooi plaatje. Bergen, meren, groen, eilandjes....zo mooi. Rond 11.30 leggen we aan bij een hut op het meer. Joris, Minou en Pleun gaan kajakken op het meer en wij een bakje koffie in de zon en de kleren even laten drogen. Daarna een heerlijke lunch met vis, rijst, curry, groente, fruit! Wohee. Om weer heel snel te rennen om de kleren onder het afdak te leggen....het hoost weer. Als het een beetje droog wordt varen we verder. Om daarna een uur door de jungle te lopen, natuurlijk nat. Maar zo ontzettend mooi. We komen aan de andere kant weer bij water uit. Daar varen we met een bamboevlot naar een grot. En regen of zon, daar worden je voeten altijd nat!! Bij de grot een lamp op je hoofd en genieten van al het moois. Dan alles weer in omgekeerde volgorde terug. En ook terug is het schitterend. Wat geweldig. Kleinigheid is wel dat het nu blijft regenen. Niet heel veel maar wel de hele tijd. Uiteindelijk zijn we om 18.30 uur terug bij ons huis. En hoe mooi en onvergetelijk deze tocht ook was, we zijn nu heel blij met een warme douche en droge kleren. Vanaf morgen 7 dagen zon op Koh Samui....toch?

• 05 Augustus 2014 - 18:01

Ricky V:

Wat een mooie tocht weer zo te lezen.
    Nu op naar een heerlijke week op zo'n bountyeiland dat jullie
    vast en zeker ook heel goed gaat bevallen.
    Geniet er maar van ....
    Want jullie zullen wel moe zijn van deze verschrikkelijke reis!!