Tokkelen in Chang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Anja - WaarBenJij.nu Tokkelen in Chang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Anja - WaarBenJij.nu

Tokkelen in Chang Mai

Blijf op de hoogte en volg Anja

30 Juli 2014 | Thailand, Chiang Mai

Wat heerlijk wakker worden. In ons eigen huisje op een mooie plek. Eerst maar eens genieten van een ontbijt op het dakterras met mooi uitzicht een lekker gebakken eitje, tosti en yoghurtje. Dan eens even kijken wat we wanneer willen gaan doen. We blijven hier nog twee nachten dus even goed plannen. Kids lekker zwemmen en samen besloten vanmiddag te gaan tokkelen in de jungle. Onze beheerders gaan het regelen en om 13 uur haalt de taxichauffeur ons op. Onderweg hebben we hele gesprekken met de taxichauffeur over het systeem in Thailand, het onderwijs en zijn toekomst. Hartsikke leuk. De rit wordt steeds mooier. Door de drukke stad, de bergen in. Dit is echt mooi. Dan eindelijk bij onze tokkelactiviteit. We krijgen eerst koffie en fruit en dan kan de tocht beginnen. En het is 1 woord GEWELDIG !! Zo mooi, door de bossen, bamboes, lianen, over de rijstvelden. En als klap op de vuurpijl een gigantische regenbui. Dat is zoooo mooi. Natuurljk, nat tot op de huid, maar het is er warm genoeg. En we krijgen allemaal een tshirt. Zal het niet aandoen naar het werk maar het is wel droog. Na zo'n tocht van 2 uur schuiven we dan aan voor een heerlijk luchbuffet. Wat een ervaring. Zelfs voor Norbert, die helemaal niet van die klimavonturen houdt !!
De taxichauffeur heeft lekker gewacht. (Vinden ze overigens geen enkel probleem....doen ze even een tukkie! En met zo'n taxirit is hun dag weer helemaal goed!) Op de weg terug even wat plannen voor de komende dage. Conclusie, we willen 2 nachten bijboeken. Gelukkig dat kan. Dan plannen we gelijk voor de volgende dag een dag olifanten verzorgen. Daar hebben de kids echt wel zin in, en het er zelfs voor over om om 7.30 uur te ontbijten! 's Avonds natuurlijk weer met onze beheerder naar de stad om wat te eten en natuurlijk nog even shoppen. Op de weg terug met onze beheerder een pact gesloten dat ze morgen eindelijk KFC eten mogen. Hij kan het bestellen voor ze!! Slijmerd!!

• 31 Juli 2014 - 12:08

Ricky ,:

Super hè

Joris STOER
    Minou KRIEBELS
    Pleun SPANNEND

Eind resultaat: zullen we NOG EEN KEER!!!

Ouders STIEKUM ook nog wel een keer