Kanchanaburi, Helfirepass - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Anja - WaarBenJij.nu Kanchanaburi, Helfirepass - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Anja - WaarBenJij.nu

Kanchanaburi, Helfirepass

Blijf op de hoogte en volg Anja

25 Juli 2014 | Thailand, Kanchanaburi

Ons eerste ontbijtje in ons nieuwe verblijf. Wel even weer heel anders. Ook helemaal goed hoor, maar we waren wel heel erg verwend. Maar die natuur hier, zo mooi. Hier blijven we eigenlijk 2 nachten maar na even overleg vanmorgen besloten dat we hier nog wel een nachtje willen blijven. Eerst lukt het niet. Ze hadden geen 2 hotelkamers meer. Maar na even zoeken was er nog wel een privatehouse met 3 slaapkamers. Is dat ook goed. Nou natuurlijk! Nu we dit weten kunnen we onze activiteiten plannen. Vandaag naar Hellfirepass en morgen Erwan watervallen . Direct de taxi besteld en om 10.30 uur zijn we onderweg. Aangekomen bezoeken we eerst het museum en komen meer te weten over wat daar gebeurd is in de tweede Wereldoorlog. 100.000 doden onder de mensen die onder het regime van de Jappen de Birma spoorlijn moesten aanleggen. 10.000 krijgsgevangenen en 90.000 Aziaten die vrijwillig kwamen werken. Vervolgens maken we een wandeling van 2,5 km door de pad die de gevangen uit moesten hakken uit de rotsen en de verdere route. En als we de verhalen niet zouden kennen is het een geweldige mooie wandeling. Wat een mooie natuur. Maar onze Nederlandse audio tour vertelde het andere verhaal. Na deze indrukwekkende tour zijn we om 16 uur weer bij het hotel. Een heerlijk zwembad wacht op ons. Hier nog met mensen uit Breda uitgebreid gekletst over onze dochters die turnen. De drie meiden van hen bij Flik Flak!! Overigens, zeker ruim 75% Nederlanders aan het zwembad!
Na lekker gegeten te hebben op tijd naar bed. Morgen weer een volgende activiteit, de Erwanwatervallen......vertrek 8.15 uur!

• 26 Juli 2014 - 10:13

Ricky G:

Jeetje, ziet er allemaal goed uit !

Wat een andere wereld !

• 26 Juli 2014 - 17:15

Ricky V:

Het gaat goed daar met jullie......benieuwd naar jullie ervaringen met de watervallen. Joris denk er om dat je tot de tiende gaat!