naar Kanchanaburi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anja - WaarBenJij.nu naar Kanchanaburi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anja - WaarBenJij.nu

naar Kanchanaburi

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

24 Juli 2014 | Thailand, Bangkok

Vandaag gaan we Bangkok verlaten. Wat een stad. Krotten, druk, kantoorgebouwen, dure hotels, boten, taxi's, tempels, markten, eten, brommers, files, penetrante geuren, uitlaatgassen, boeddha's, afdingen......enzo. Ons hotel was juist in deze stad heerlijk. Rust, mooi, ruim, heerlijk eten, geweldig zwembad....kortom super.
En nu verder Thailand verkennen. Om 10.30 uur haalt onze taxichauffeur ons op op weg naar Kanchanaburi. Hier hebben we vor 2 dagen een hotel op een resort gereserveerd . Na 1,5 uur stopt de taxichauffeur bij de Floating Market. We zijn verrast want direct na het uitstappen worden we doorgeleid naar de kassa waar we 1.000 bar op moeten afrekenen. Nou dat zijn we niet van plan en na 2x onderhandelen hebben we een andere prijs. 500 bat pp. Vooruit dan. We stappen met vijven in de boot en onze bootsman scheurt weg met de boot. We verwachten op een een water te komen waar heel veel bootjes hun waar verhandelen, maar nee dus. Langs het water worden weer alle vertrouwde souvenirs aangeboden. Daar worden we wel een beetje moe van. Dus nee nee nee. Wat verderop dan toch nog een paar boten die op het water verhandelen. Ach het was even een leuke tussenstop. Later blijkt dat we daar tussen 7 en 9 's morgens moeten zijn. Tja dat is veel te vroeg voor ons! Dan verder op weg en rond 15 uur komen we aan bij ons nieuwe hotel "Royal River Kwai Resort and Spa". Wohee. Wat een omgeving, wat mooi, wat geweldig. Snel de tassen in de kamers en dan genieten aan het zwembad. Heerlijk, dat is het heel andere Thailand.