Tempels en paleizen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anja - WaarBenJij.nu Tempels en paleizen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anja - WaarBenJij.nu

Tempels en paleizen

Blijf op de hoogte en volg Anja

22 Juli 2014 | Thailand, Bangkok

Vandaag tempels en paleisbezoek. Dus veel glitter en goud gezien. Na natuurlijk eerst het uitgebreide ontbijt met taxi, skytrain en deze keer taxiboot komen we bij het Grote paleis en de tempel, Wat Phra Kaeo. En direct komt Jitska uit het niets. Of we haar als gids wilden ? Is misschien toch verstandig want anders lopen we hier ook verloren rond. En het is een succes. We weten nu alles over de demon en apen, over het kharma, de kleine groene smaragde Boeddha die in elk van de 3 seizoen een ander gewaad aan krijgt van de koning. We weten waar de koning zit in het paleis, 1x per jaar op zijn verjaardag. En we weten nu trouwens ook waar de boze pop bij de dansende waterlelies vandaan komt. En daar volgen overal foto's van. Onze gids wil ons nl. met zijn vijven op elke hoek op de foto zetten. Na 15 foto's houdt Norbert het toch echt voor gezien! Na al dat goud hebben we een tocht over de kanalen gemaakt. Dat is dus echt niet mooi, jeetje wat een armoede en krotten van huizen staan daar langs het water. Hoe kun je daar leven. Wat een contrast met ons hotel denk ik dan. Vanaf de boot bezoeken we Wat Arun. Een tempel met versieringen van gebroken porselein waar we omhoog klimmen op treden die 2x zo hoog zijn als normaal en zeker zo steil. En het is niet zo heel warm!! Maar het uitzicht is mooi. Als laatste vandaag Wat Pho bezocht met de liggende Boedha. Dat was echt groot. En het hele complex was mooi maar we houden het toch voor gezien voor vandaag. Om 6 uur is een verfrissende duik in ons zwembad dan zelfs voor Pleun aantrekkelijker dan haar loomelastiekjes. Misschien morgen nog tijdens onze laatste dag in Bangkok.

• 22 Juli 2014 - 20:04

Ricky Goenee:

Leuk om te horen wat jullie meemaken, alleen pleunmans moet natuurlijk wel loombandjes hebben !!

Wil jullie statieportretten wel zien.. Heeft Norbert daar zijn nieuwe blouse aan ... ;-)

Zwem ze en smul ze daar ! Wij zitten dagje in Keulen.. Nog geen loombandjes gezien..

Doeg !

• 22 Juli 2014 - 21:27

Ricky V:

Veel contrasten in Thailand.....maar dan waardeer je wat je thuis hebt.
    Lekker zwemmen en idd fotooooo's